Ezért nem közlekedett ma délután a 4-es metró

0
17
7424.jpg

Műszaki hiba miatt nem közlekedett  ma - szerdán - 15 órától mintegy 40 percig a 4-es metró Budapesten, a teljes vonalon pótló buszok szállították az utasokat - közölte közösségi oldalain a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A hírközlő rendszer hibásodott meg, e miatt kellett elrendelni a szünetet a teljesen automata szerelvényekkel üzemelő metróvonalon.

Előfordul ilyen – mondhatnánk, és túl is léphetnénk rajta. A baj csak az, hogy a BKK a fővárosi agglomeráció – így Budaörs – tömeg- (bocsánat, közösségi) közlekedését erőszakosan a 4-es metróhoz terelte, hogy növekedjen az utasok száma és az Európai Uniótól a beruházáshoz kapott támogatást ne kelljen visszafizetni. Ezt nem én mondom, hanem egy bkk buszvezető osztotta meg velem. Ezekben a napokban ugyanis annyit kellett Újbuda, Budaörs és Törökbálint között ingáznom, mint korábban több év alatt, és egy kényszerpihenő alatt beszélgetni is tudtam a sofőrrel.

 A sok kellemetlenség mellett – buszozás, átszállás egy-két megállóra a metróra, majd megint átszállás egy másik buszra - kellemes meglepetés volt, hogy szinte kivétel nélkül be volt kapcsolva a járműveken a légkondi. A „szinte” pedig nem az autóbuszvezető hibája volt, hanem egy türelmetlen utastársé, aki miután felszállt, kihúzta az ablakot, amit egy ütköző azonnal érzékelt és automatikusan leállította a hűtést. A sofőrnek pedig ilyenkor be kell telefonálnia a központba, mert csak ott tudják feloldani a tilalmat. Biztosan megvan rá a hivatalos magyarázat, de azért elég érthetetlen, hogy ha rá lehet bízni a sofőrökre az utasok életét (no meg egy automatára is, lásd 4-es metró) azt miért nem döntheti el, hogy indokolt-e a légkondi visszakapcsolása, vagy kapcsol vissza magától újra, ha az ablak becsukódik. Na jó, ne legyünk már ennyire kockafejek!

Alkalmi ismerősöm, a fent említett buszvezető, azt is elmesélte, hogy nem csak bennünket, utasokat nem tájékoztat a BKK legalább néhány héttel előre, ha átszervezik egy járat útvonalát vagy a menetidejét, de őket, buszvezetőket sem. Előfordult, hogy reggel kapták meg az információkat a változásokról, és a környéket kevésbé ismerő kollégáik az utasokkal közösen találgatták, jó helyen kanyarognak-e a kisebb utcákban. Régen minden ilyen alkalommal volt próbajárat, amikor újra lemérték a menetidőt, gyakorolták az új megállókat, most már nincs rá idő – jegyezte meg a férfi.  Ezt értem, de akkor még nem volt mindenkinél GPS sem, ugye?

Az, hogy ma műszaki hiba miatt nem közlekedett a vezető nélküli metró, azért nem túl bíztató, Ám mielőtt leállt volna, magam is megtapasztaltam, amiről eddig csak olvastam, hogy az utasok moziznak az első szerelvényben az elbontott vezetőfülke helyén, vagyis bámészkodnak és videó felvételeket készítenek az ablakból az alagútról. Érdekes látvány. Amíg a szerelvény újra le nem áll...



 

7424.jpg