Bemutatták a Toyota legújabb modelljét

0
21
7684.jpg

Ha új autót szeretne a családja, milyen kívánság jutna eszébe elsőként, amit Aladdin csodalámpáját megdörzsölve kérne a dzsintől? Mondjuk, hogy legyen viszonylag olcsó és mégis nagy teljesítményű, és miközben keveset fogyaszt az üzemanyagból, mégis jól bírja a városi igénybevételt? Továbbá, hogy legyen biztonságos, sokoldalú és közben lehessen vele gyorsan manőverezni, legyen vele könnyű megfordulni egy egészen kis helyen.  Illetve, hogy az úthibákat, a kátyúkat ne lehessen érzékelni benne. Kellemes rugózása miatt pedig érzékeljük inkább suhanásnak, szárnyalásnak az utazást. És persze a Z generáció gyerkőcei se érezhessék azt, hogy ez nem az ő világuk,  amikor magunkkal visszük őket a hátsó ülésen családi kirándulásra, akár a közeli hegyvidékre.

Ha mindez elég ahhoz, hogy valóra váltsa álmait, önnek találták ki a japánok legújabb Hybrid autójukat, a Toyota C-HR-t, mint ahogy neve is jelzi, Hybrid Revolutiont. Ez a típus a gyártó és forgalmazó szerint valódi áttörés a Coupe kategóriában. November közepétől lesz kapható a magyar autópiacon, felszereltségétől és a kiegészítőktől függően előreláthatólag 6-9 millió forint közötti fogyasztói áron. 

Szeptember elején mutatták be a Toyota márkakereskedésben aToyota Budában a Budaörsi úton - az eseményre  lapunk munkatársai is meghívást kaptak -, egy látványos, zenés show keretében. A rendezvényen részt vettek a 2016-os riói olimpián kimagasló eredményeket elérő magyar kajak-kenu csapat tagjai is. Storcz Botond háromszoros olimpiai bajnok kajakozó, a magyar válogatott vezetőedzője elismerően nyilatkozott korábbi Toyota autójáról, amellyel szponzorként segítette a felkészülését a márkakereskedés. Mint volt autóversenyző is tudta értékelni az új típust. Szintén ott volt továbbá a bemutatón a kedves, közvetlen, háromszoros olimpiai bajnok Szabó Gabriella, gyermekeink legújabb példaképe, akinek riói győzelmeit megkönnyezte az ország.

Visszatérve az új modellre: a Toyota C-HR műszerfala egy 8 colos Toyota Touch2 multimédia, vagyis egy 21. századi navigációs rendszerrel rendelkező mini komputer, automatikusan frissülő naprakész GPS-szel. Továbbá például azonnal jelzi, ha valamelyik kerékben csökken a nyomás, vagy bármilyen műszaki probléma merülne fel menetközben, illetve ha közeleg egy javasolt szerviz időpontja.

A kormánykerék több pozícióban, saját kényelmünkhöz állítható. Az autó 100 kilométeren, városi forgalomban 5 liter körül fogyaszt. A hibrid akkumulátorra pedig egy „hibrid szervizprogram” keretében 10 év garanciát is bevállal a Toyota. Ez a típus fokozatmentes automata (E-CVT) sebességváltós, természetesen szervo kormánnyal és megbízható fékrendszerrel felszerelt családi kocsi.

Összegezve az eddigieket: a Toyota C-HR-en érezhető, hogy tervezője korábbi autóversenyzői mentalitását vitte át „az autó lelkébe”, a legmodernebb technikai alkalmazások felhasználásával.

7684.jpg